domingo, 13 de enero de 2013

EL MEU PARE


El meu pare Ramón Besa Casals.

SR. RAMÓN BESA CASALS.

 Els seus pares Sr.Clemente Besa Saña i Sra.Elisa Casals Marginet.

El fill Ramón Besa Casals-va neixe al 5 de desembre de 1915 a Fogueroles - Osona


Sr. Ramón Besa Casals-
Va ser un home molt bondados i noble, amb uns estudis d'empresarials i de molineria es va fer càrrec de la fàbrica" La Preferida" en morir-se el seu pare Clemente Besa Saña,  el fundador d'aquesta fabrica a l'any 1936.
Espigue de blat

El pare Ramón Besa Casals

Es va contreure la unió matrimonial el dia 25 juliol 1942-a Bellpuig- Lleida. -El pare Ramón Besa tenia 27 anys
amb Sra Anita Bellart Vicens.que va néixe al 14 octubre 1921- a Barcelona-La mare Anita Bellart tenia 21 anys.
Els pares de la Sra Anita- Sr. Antonio Bellart Pera i Sra. Dominga Vicens Canosa.
El fruit d'aquest matrimoni  

 van néixer l'1 ª filla Joana Besa Bellart l'any 24/6/43,- el 2 ª filla Maria Dolors Besa Bellart l'any 16/3/45, -el 3 º fill Clemente Besa Bellart l'any 25/5/49 i - el 4 ª filla Ana Mari Besa Bellart l'any 26/9/52 .


El pare Ramòn era una persona molt activa, molt familiar, li agradava estar totes les estonetes que el negoci li brindava per estar amb els fills, i li agradava escoltar música, era molt catòlic, molt treballador, era molt bon negociant, una persona amb un caràcter personal molt bo, li agradava la caça anar amb els seus amics els caps de setmana, estava molt pendent del negoci de les farines, se fee el seus canvis de mòlta a la fàbrica, va anar a altres fàbriques a solucionar problemes, era un amant de la neteja, a la fàbrica, al cotxe etc.
Un home que li agradava moltíssim el de les turbines d'aigua, entenedor d'això, fent la llum pròpia amb les dues turbines amb els seus alternadors de llum i forçe en les dues centraletas- El Molí i la Turbina.

Central hidroelèctrica

El Sr Ramòn Besa Casals, per les circumstàncies de la vida es va posar malalt i als 54 anys ens va deixar, i es va passar a un altre món el dia 10 desembre al 1969- R.I.P.- portant uns 27 anys de casat, amb la seva dona Sra Anita Bellart Vicens i deixant 4 fills.
Aquesta empresa encara funciona amb el mateix nom "La Preferida SA" claro aquesta s'ha modernitzat al nivell dels nostres temps tota informatitzada i automàtitzada.


La Preferida de Bellpuig actualment.-
 El seu únic fill Climent Besa Bellart, seguint l'exemple del seu pare, va seguir amb el gremi de la molineria, fent-se un home format amb el sistema Morros, la qual era una de les millors factories de molinera que havia en aquells temps.-  
                                                                                          
Sa Pobla Mallorca -l'any 1970 amb 21 anys d'edat
Vaig anar l'escola de molineria de Madrid per treurem el titol i el carnet d'cap tècnic moliner l'any 1970, per A.C.T.M.E.   
 Escrit i editat pel seu fill que sempre ho recordés amb la seva memòria i que  ell pugui veure des del cel. Climent Besa Bellart.amb els seus 63 anys i amb 42 anys de professió al costat de la molineria d'Espanya.

6 comentarios:

  1. M'agrada i penso que podria posar més coses bones d'aquest pare què el vaig tenir poc temps amb mi.

    ResponderEliminar
  2. Cada vegada que llegeixo aquest blog em poso al nostàlgic, que bé estaria fins i tot amb la seva companyia.

    ResponderEliminar
  3. Jo crec que falten moltes més coses de les que es podrien esplicar, però em sembla ami que aquí ja ho vasic, i per a mi és el més important.

    ResponderEliminar
  4. Dono gràcies a Déu per tenir a la meva mare encara entre nosaltres, em vaig quedar sense pare de jove, però a canvi m'ha deixat gaudir de la meva mare fins i tot amb 92 anys segueixo amb la seva companyia.

    ResponderEliminar
  5. Muerta la mare D.E.P. que Dios la tenga en su cloria a la edad de 97 años - " sempre os estimare mare"-

    ResponderEliminar
  6. SEGUEIXO LLEGINT ELS ESCRITS COM A COMENTARI I SEGUEIXO AMB AQUESTA IL·LUSIÓ DEL PRIMER DIA, QUE CREC FER MOLT BÉ D'ESCRIR-LO EN EL SEU DIA SABEM QUE LA MEMÒRIA A TRAVES DELS ANYS ENS COMENÇA A FALLAR NOMÉS DESIG DE TOT COR D.E.P

    ResponderEliminar