lunes, 14 de enero de 2013

LA MEVA VIDA PERSONAL

LA MEVA VIDA.-
                                                          CLIMENT BESA BELLART
He nacut a Bellpuig-( Lleida) l'any 1949 els meus pares Ramon Besa i Anita Bellart.

ELS MEUS ESTUDIS.-
He estudiat  a l'acàdemia de Sant Tómas d'Aquino de Bellpuig, els estudis bàsics, vaig fer el baxillerat al institut de Lleida "Mario Torres",i com ha pensiò vaig esta al Sant Anastasi de Lleida.
Aqui vaig acaba el baxillerat quart i revalida, passant despres tres anys mes fent a l'acàdemia de comerç el penitaje mercantil industrial ha Lleida, aprenent a estones lliures ha l'acàdemia Cots, mecanografia.
Al mateix temps, vaig estar fent diverses activitats d'eportives i culturals, vaig estar tocan a la tuna de comerç de Lleida, vaig estar al front de Juventuts (OJE)- ha la falange espanyola, institució molt lligada al col · legi del Sant Anastasi en aquells temps.

SERVEI MILITAR
Passant al servei militar com ha voluntari a l'any 1968 ha Sant Climent de Sassebes  ( Girona ) als 3 mesos de campament.

Als tres mesos destinat a Lleida, a la caserna d'Gardeny destacament d'infanteria, "cazadores de montaña Barcelona 63". em van enviar a Sant Boi del Llobregat a Barcelona, tres mesos per aprendre a portar camions de l'exèrcit etc. allà aprofite per treurem tots els carnet disponibles inclòs el de tanquetes i tancs.
 En acabar em destinen a la caserna d'artilleria d'Gardeny de Lleida a la companyia de transports, allà cap a serveis de cuina, retens i després em van passar a xofer del coronel fent diferents serveis.Vaig estar fent diferents maniobres militars i també vaig estar en una de les desfilades militars que es feien abans a Barcelona l'any 1969 a la diagonal.

PASSANT A LA MEVA ETERNA VOCACIÓ PROFESSIONAL
 Després d'acabar els estudis i el servei militar ja vaig passa a collir la meva vocació professional que va ser la molineria, la qual cosa portava a la sang de la meva família sent l'avi moliner i el meu pare, és una cosa normal que ami m'agradés també.
 Trobant la meva primera feina de moliner a Mallorca l'any 1969 a un poble anomenat Sa Pobla de 16.000 habitants, la fabrica sistema morros petita i molt ben cuidat pel moliner que vaig reemplazar  per jubilació Sr Jaume Bonnin. Aquí ajudat per aquest moliner aprenen fer farines especials de rebosteria tipus panets i ensaïmades, les quals es feien d'uns blats recol · lectats en aquestes terres de Sa Pobla anomenats Forencio Aurora, Ariana, Seixa, Valencia-etc..

Al cap del 6 mesos em vaig anar a Madrid per treurem el carnet que em acreditava com ha molier, passat per uns estudis a l'escola de la ACTME l'any 1971 traient-me el titol de cap moliner.Vaig estar fent farina durant 3 anys a Sa Pobla, després es va fer una nova fàbrica de farines a Palma a port Pi al costat dels molls de descàrrega, de la marca Ocrim una signatura Italiana, allà vaig anar com a cap tècnic moliero, una nova esperiencia professional per la meva persona.
Farines de Mallorca - Palma de Mallorca.

 Després d'uns 4 anys treballant en Farines de Mallorca, em va sortir una nova oferta de treball a Lleida amb la signatura de Regany Germans SA en una fàbrica obicada a Alguaire-Farinera del Segrià, revisant del mateix grup la Farinera de Selgua a Osca, la de Balaguer, la de Bell-lloch i per últim la de Aragonesa de farines a Binefar Osca, totes elles exercint el càrrec com a cap tècnic moliner.
El Grup Regany, va començar a espancionarse amb una factoria a Pontevedra, Germans Reis SA després es va fer una fàbrica nova a Almenara província de Castelló de la Plana - Farinera del Mar, a la qual he estat Cap Tècnic amb al disseny, a la formacio i la posada en marxa d'aquesta planta.
Exercint diverses obligacions a Alguaire i Alpicat, com a membre de l'APA dels diferents col · legis, també en la juntes del hoquei i del futbol, i estant de regidor a l'ajuntament d'Alpicat 12 anys, estant també com a membre de Coral Sant Bartomeu ja portant-hi 21 anys. etc etc 
Estant ara prejubilat pel motiu d'una malaltia, als 41 anys dedicats a la molineria, seguint actiu en la ACTME, sent soci de la mateixa i exercint al poble a la asociasion de jubilats, cursets d'anglès, d'informàtica i també participant a la gimnàstica terapèutica, etc.
 .
Continguts i objectius del blog
M’agradaria recollir les vivències, els reculls, les anècdotes  i els record. 

Alpicat- 14 de gener de 2013
 


3 comentarios:

  1. Hola,
    estic fent un recull d'informació de la farinera de Balaguer i m'agradaria parlar amb tú. si em pots passar un telefon o correu electrónic a almatecno@gmail.com em posaré en contacte. gracies.

    ResponderEliminar
  2. Hola ja fa uns quants anys que escriu aquest bloc fent practiques d'informàtica i em sento orgullós amb allò escrit als meus 75 anys de vida, és un refrec per a la memòria.

    ResponderEliminar